Чому всі нападають на Enko та alyona alyona?

Коли артист досягає певного успіху, в нього починає летіти хейт і, зазвичай, кількість хейту прямопропорційна до успіху. Лейбл alyona alyona не став виключенням з цієї аксіоми, як і сама артистка – за останній місяць на адресу Enko прилетіло більше ніж звичайно. Розглянемо кожен з випадків та спробуємо розібратись чому так і чи добре це.



«Колишній Килиммен» випустив збірку, присвячену KALUSH

Так, принаймні, мені так здалося, коли я прочитав прес-реліз, який артист прислав нам перед виходом свого мікстейпу-колаборації з українськими реперами. Ось його повний текст (червоним виділив те, що стосується Калуша та Енко).



Далі йдуть ще два абзаци, які, нарешті, стосуютьса автора: «BREGLO. – мікстейп-альбом колаборацій з реп виконавцями, на якому спродюсовано одних з найпомітніших представників української андерграунд реп-сцени. Серед гостей релізу такі імена, як Гоня, Хлопець, Ціна Ритму, Vendy Shmara, Ядерна Могила, Хтось-із-Заходу, DYKTOR, Valentine Lawrence, Воха, NEMO 322, рома майк.

BREGLO. – це про самовираження.  Воно може мати як однодумців, так і людей, які не поділяють поглядів, але все що об’єднує нас – це “сила музики”».



Damage для опонента: 0/5

Коли мінімум половина твого прес-релізу присвячена іншому виконавцю – це дивно. До того ж реліз вийшов доволі крутим. Тобто сам автор немов нівелює свої досягнення, виставляючи на перший план конфлікт, який, як мені здається, не зміг вирішити самостійно.

Ну, тобто, що я зрозумів з цієї акції: чувак був у KALUSH в якості Килиммена (яким було багато реперів, адже це нехай спірний, але концепт). Потім він звідти пішов через якісь внутрішні конфлікти, про які не розказав. «Розбіжність в поглядах» – це не претензія (а претензії, якщо ти так подаєш інфу в тебе реально є). 

Де конкретика? Які висновки я можу зробити як слухач? Що автор не хоче виносити «сор з ізби?», – так він вже це зробив. Конкретних претензій немає – все виглядає ніби ображений чувак щось не поділив з лейблом і пішов звідти. Шкоди для Enko в цих висловлюваннях я не бачу і раджу взяти майстерклас у одного з артистів, який залетів на мікстейп. Про нього далі.



Гоня дісить KALUSH, Enko та Vendy Shmara

На вищезазначеному релізі є трек «Демарш», де Гоня у притаманній йому манері проходиться по лейблу Альони та по дорозі чіпляє репера НЕформат (нині – Vendy Shmara), який теж був учасником KALUSH (чи досі є – в них там чорт зламає ноги, голову і роги, поки розбереться хто у складі). Пізніше йому стає цього мало і він випускає бадьорий лоуфайний кліп, в якому ховає килим (відсилка зрозуміла навіть самому килиму з кліпу). 

Тут все звучить переконливіше, бо Гоня по-перше єдиний сьогодні “панк” від хіп-хопу, по-друге – дуже скіловий МС. Ми спілкувались особисто і причини для дісу в нього різні – щодо Еnko – це непогодження з вектором розвитку та “трушністю”, яку декларує лейбл. Щодо Венді Шмари – там особиста ситуація, де, за словами Гоні, Венді “виявився піздуном”. 



Damage для опонента: 2/5

Як цей діс вплине на кар’єру Vendy Shmara я не знаю, а от щодо Enko та Псючого Сина – тут дві сторони медалі. Перша – це те, що, на мою особисту думку, Гоні ніхто не відповість. Тут все логічно, адже відповідати на діс артиста з меншими охопленнями – означає піарити артиста з меншим охопленнями. Переможцем в таких випадках більш відомий артист не стає, а влазити в бій, особливо з технічним репером, просто так -без профіту для себе ніхто не хоче. 

З іншого ж боку – Гоню поважає реп-тусовка (навіть ті, хто його не любить), бо артист в жанрі давно і є одним з облич українського андеру. Не відповісти – значить «зассяти» (так, серед реперів такі категорії досі працюють). Чи нанесе це помітної шкоди гурту чи лейблу – звичайно ні (колись Гоня дісив Фріла – той не відповів і досі живий), але, думаю, фронтмену KALUSH трохи неприємно. Якщо б Псбчий Син відповів – ми б могли отримати зменшену версію кейсу Слава КПСС – Oxxxymiron, коли більш відомий репер “поділився” своїми охопленнями з андером, але цього не буде – до того ж, KALUSH – це не Мірон і є частиною лейблу, а отже не приймає всі рішення самостійно.

OTOY звинувачує Enko у плагіаті та косплеїть KALUSH

OTOY і раніше підстьобував Альону, Калуш та Енко в коментарях, зараз же перейшов на сторіс. Перший закидон – це звинувачення лейблу у плагіаті кліпу Аліни Паш. Виглядає претензія переконливо – коментувати не буду, а просто прикладу скріни. Як так сталося – незрозуміло. З одного боку – ніколи не повірю, що хтось сказав «А давай скопіюємо кліп Паш» (по суті – конкурента), з іншою – ну справді виглядає схоже. До речі, це не перший випадок звинувачення лейблу у плагіаті.

На цьому Слава не зупиняється і викладає пост, де пародіює Псючого Сина (місцями це схоже і тому дуже смішно). 



Damage для опонента: ???

Про Enko та плагіат ми чуємо не вперше і звикли до того. В плагіаті звинувачують кожного відомого артиста і, поки немає конкретних доказів (маю на увазі скрінів чи судового висновку) – виправданість претензії – особиста справа кожного.  

Але, знаючи який OTOY задрот у всьому що робить (від дизайну обкладинок до продакшну треків), мені здається, що це лише аперитив перед чимось більш масштабним (діс чи ні – наразі невідомо). Сьогодні за тим, що закидає артист Enko принаймні весело слідкувати, єдине що псує цю картину – це трек «Стержень», де рік тому OTOY читав разом з Альоною та Псюком. 


Підписники незадоволені фітом alyona alyona з Кастою

Нещодавно Альона виклала в себе в інсті пост, де пояснює чому зробила фіт з Кастою.

Якщо на діси менш успішних реперів Альона може не відповідати, то оминути закидони хейтерів з приводу фіта з російським гуртом їй не вдалося. Так, Каста опозиційний гурт, але в них, наприклад, є фіти з Рем Дігою, який підтримує російську агресію, тому, на думку деяких людей, фітувати з Кастою не можна. Саме ці люди звинувачували Альону у підтримці російської культурної експансії, союзі з ворогом та інших гріхах.

Кейс з відповіддю особливо мене здивував. По-перше, фраза «навіть про Дорна дізналася за пару днів до виходу треку» звучить ніби «я просто навела приклад, але якщо тут є хтось, хто хейтить Дорна за інтерв’ю Дудю – ось вам виправдання і за це». 

По-друге – фраза «Маючи повну картину на руках, я роблю висновки і тепер розумію, що мій з ними фіт – єдиний і останній фіт з артистом з Росії. Навіть опозиційним» – це або визнання своєї помилки (АЛЕ В ЧОМУ ЦЯ ПОМИЛКА? ЩО ВОНА ТАКОГО ЗРОБИЛА), або легітимізація хейту – та створення прецеденту, за якого підписники диктують артисту що робити та з ким записуватись. Можливо я романтизую діяльність артистів, але якщо ти називаєш себе «лідером думок і слова» (це пряма цитата з останнього lyric-video Альони), то і будь цим лідером, а не «давай задню».

Для порівняння прикріплю нещодавній пост ще однієї артистки, яку прийнято хейтити в Україні. Ставтеся до Земфіри як хочете, але така позиція артиста мені ближча. 



Damage для опонента: ???

Якщо діс умовного Гоні навряд відверне від Альони слухачів, то такий пост цілком може. Ця кількість не критична, але якщо я поважав Альону за тверду позицію та те, як вона ігнорує хейт, то зараз бачу, що ігнорувати вона може не все. Допускаю, що Альоні прилітали погрози, неприємні слова, може хтось навіть писав скарги до СБУ, чи ще кудись, може “прилітало” не тільки їй, а й її близьким людям, але це ШЛЯХ ЛІДЕРА ДУМОК, Якщо став на нього, то або вивози, або перестань себе так називати – моя особиста думка така. Підписники та цифри це добре, але поки що, це ще не все, що робить з тебе особистість. 

Як на мене у всій цій хейт-історії найбільшого демеджу завдала собі сама артистка. Причин для цього виправдання (називайте як хочете, але це саме воно) могло бути багато, але я не користуюсь ніякими інсайдами, не запитую коментарів та не наймаю детективів – я бачу те, що бачу – я такий самий її слухач.


Чи потрібні біфи артистів Enko з іншими реперами?

Особисто я вважаю, що ні і мені здається я такий один. Нижче поясню чому. 

Коли я не хочу писати про чергове “Альону звинуватили в плагіаті”, або “Репер N випустив діс на KALUSH” (бо вважаю, що це по-перше жовтуха, а по-друге – якщо постити кожний закидон на адресу Enko, не залишиться часу на інші новини), у відповідь чую: “Ти шо! Це ж реп! Реп це біфи! В нас і так нічого не відбувається, а тут якась двіжуха! Це приверне увагу до жанру!”. 

Розбираю по пунктах: 



1. Реп-це біфи

Реп це не біфи – це, перш за все – музичний жанр, а біфи – це приправа до нього, яка працює лише коли у двох сторін є особистий конфлікт та власна аудиторія. Тоді це цікаво. Коли у Еверласта біф з Емінемом – це цікаво і це обговорює весь світ. Коли Рома Жиган ставить на коліна Мірона та Шока – це цікаво, бо за спинами обох є фанбаза і тоді про це говорять в новинах, мільйонних пабліках (в нас таких наразі немає) та “жовтих” ток шоу. Коли репер Гоня каже, що “Калуш не трушний” – всім крім тисячі реп-задротів на це похуй і єдиний шлях для Калуша програти в цьому конфлікті – це якраз відповісти Гоні, бо тоді аудиторія Калуша дізнається хто це такий і хоча б для інтересу прослухає його трек, що принесе Гоні профіт. Якщо навіть Псючий син знайде завтра фото, де Гоня займається сексом з коалою – це все рівно не буде нікому цікаво. 

Чому пише діс Гоня – мені зрозуміло і ряд претензій там по ділу. Чувак – реальний андер, в якого бомбить з вектору розвитку лейблу та з несправедливості (Enko каже, що вони за укрреп і що вони тру, а Гоня думає інакше і вважає, що те, що робить лейбл не тру), але як тут може виникнути біф – мені незрозуміло. Особисто мені навіть не цікаво хто б переміг на умовному батлі (до того ж, особисто для мене, результат очевидний). 



2. “Хоч якась двіжуха“

Це взагалі фраза-стидоба. Тобто “ми не можемо побудувати індустрію, давайте влаштуємо срач, бо нічого більше не вміємо”. Це так не працює. Біфи, які ми всі згадуємо – це продукт індустрії, яка працює. Україні ще рано. Це ж косплей – в них сваряться давайте і у нас будуть. Це ж клятий комплекс меншовартості. Це все рівно, що наш якийсь фрешмен вставить собі діамант в лоба і буде чекати, що про нього всі напишуть – не напишуть. 

Якщо ви вважаєте що в нас дуже багато крутих реперів, та класних якісних реп-пісень, вибачте, це не так. В нас просто багато реперів, які косплеять штати або роблять реп 10-річної давнини, читаючи наркоманським голосом про траву та вулицю. Творчості ні в тому ні в іншому немає – це вже всі чули – це не класика, це нафталін. 

В нас є декілька талантів – ентузіастів (Гоня, до речі, один з них), але стати популярними їм біфи не допоможуть. 

Хочете “двіжуху” – проплатіть хоч один стрімінг-сервіс, щоб Гоня заробив грошей за свої пісні. Або придбайте квиток на концерт Отоя. Або скиньте донат Бедпродюсеру, щоб він і далі випускав присвячені Калушу мікстейпи. Ви ж цього не робите! Я так впевнено про це кажу, тому що кількість коментаторів, які топлять за український реп значно більша за користувачів спотіфай та відвідувачів концертів. Чи може немає 200 гривень на місяць? На інші розваги ж є, то може не так ви топите “за двіжуху”…



3. “На реп звернуть увагу!”

За єдиний гучний біф, який був в українському репі мені досі соромно (як, впевнений, і його учасникам) – він “запалив” індустрію? Ні! Можливо цей приклад не вдалий, але альтернативи я не бачив. Гіпотетично гучний біф може привернути увагу до репу, але, як на мене, лише гіпотетично.

Що змінить в українському репі умовна перемога в батлі Гоні над Псючим Сином (навіть афіша такого батлу звучить кумедно для пересічного слухача)? Нічого . Калуш піде з лейблу і почне знову писати жорсткий андер, який не приносить грошей? Ні. Гоня стане популярним, як став Гнойний, коли переміг Мірона – ні (бо Калуш за рівнем особистості і за охватом не Мірон).

Щоб на реп звернули увагу – треба робити прикольний реп та вкладати в нього гроші. Коли це буде – за репом будуть слідкувати люди і біфи стануть щось значити. 

Я колись відмовився працювати на телебаченні, тому що там мені потрібно було писати про секс, гроші та кров (це три кити, на яких тримається цей інститут). Прийшов писати про “трушний реп”, тут та ж сама хуйня – люди хочуть срачу, бо в ньому не треба розбиратись – можна подивитись під хавчик як хтось когось послав і це круто. Так може то не в мені як у журналіста проблема, коли я не освітлюю діси та закидони реперів, а в вас – меломанах та патріотах жанру? Так, можливо я утопіст, але мені здається, що косплеїти Росію та Штати поки рано і біфи – це не причина популярності репу, а наслідок. Репу, якого в правильному розумінні в нас поки що немає. Так, колись реп-батли виникли, щоб бандити могли з’ясувати стосунки без стрілянини, але до чого це зараз?

Вибачте за сумбурну кінцівку тексту – реально бомбить. Мені не подобаються багато ходів, які роблять Альона та її лейбл – я хотів би бачити їх менш комерційними та більш реперськими, але ще я хотів би бачити більш успішними тих, хто їх хейтить – я хочу бачити змістовну протидію, за якої я скажу “Ваня, Альона, ви робите ху*ню – ось лейбл, який так само заробляє та збирає, але він трушний, а ви – ні”. Що я для цього роблю? Допомагаю знімати проєкт SPLASH, щоб в нашій косплей-індустрії з’явилось пару нових треків та репери вийшли з зони комфорту – це теж, до речі, спосіб зробити “двіжуху” – вона збере менше переглядів, ніж батл, але профіту жанру дасть апріорі більше. 

Ще раз, я хочу бачити протидію Альоні, Вані та її лейблу. Більш “брудну”, більш вуличну та більш трушну. Але я поки не бачу ані такого лейблу, ані такого артиста (При всій повазі до тих, хто їх хейтить зараз). Хто в цьому винен? Мабуть теж Enko піду напишу діс…



P.s. Думка автора статті може не співпадати (і не співпадає) з думкою редакції порталу. 

Текст: Михайло Правильний