Що завадило Meek Mill стати кращим репером світу?

Нещодавно Meek Mill дропнув свій п’ятий студійний альбом “Expensive Pain”, на якому показав усе, за що йому респектує хіп-хоп ком’юніті: швидкий флоу та енергійна подача, за якою ховаються особисті переживання. Історії тих, хто після виходу з в’язниці не знаходить себе та повертаються “хаслити” на вулиці, ментальні проблеми, друзі, родина – все це про “Expensive Pain”.

Ці теми не нові для репу – кожен перший, хто починає читати висвітлює приблизно одне й те саме. Але реп тому і чесний жанр, бо слухач якимось чином завжди чує чи пережив артист те, про що розповідає. Мік пережив – він знає, про що каже.


Проблеми із законом в житті репера, здається, не завершувалися ніколи. Немає сумніву, що саме постійні арешти, роки проведені у неволі та конфлікти з колегами завадили Роберту (справжнє ім’я репера) стати на один п’єдестал з Кендріком Ламаром, Джей Коулом та іншими емсі, що вже вписали своє ім’я до залу слави хіп-хопу. 

Хоча його тексти наповнені глибоким змістом, та не всі це помічають, бо Мілл дуже часто приховує за банальними рядками про суперкари, брендовий одяг і гроші роздуми про проблеми чорного населення та несправедливості, що коїть влада.

Кожен реліз репера супроводжувався новими історіями про звинувачення та арешти. У 2011 році молодого Мілла бере під крило Рік Росс і підписує на лейбл Maybach Music Group, цього ж року він потрапляє у список XXL Freshman 2011, а у 2012 випускає свій дебютний альбом “Dreams & Nightmares”, що дебютував на другій позиції у чарті Billboard.


Увесь цей час Мік відбував випробувальний термін за продаж наркотиків та зберігання зброї, але порушив його, після чого втратив змогу виїжджати за кордон. Далі – репер погрожує судді та прокурору і відмовляється повідомляти про графік туру. Згодом, попри заборони, вирушає у тур по США, за що впродовж двох років регулярно потрапляє до в’язниці.


У 2015 році Мік Мілл стає хедлайнером усіх меді-заголовків. Спочатку він приголомшує новиною про стосунки з Нікі Мінаж, а потім стає учасником запеклого біфу з Дрейком. Усе почалося з виходу другого альбому Мік Мілла “Dreams Worth More Than Money”, що дебютує на першому місці чартів, та має зірковий склад гостей: Torry Lanez, Future, Drake, The Weeknd, Rick Ross та його кохана Nicki Minaj.


Здавалося б, ось він успіх, але Роберт так не думав. Репер вкрай незадоволений продажами та обурений через те, що Дрейк не підтримав його дроп. Він звертається до канадця у твіттері, звинувативши його у послугах гострайтерів і в тому, що парт на альбомі Мілла Дріззі теж написав не сам. Це стає приводом до протистояння, яке буде тривати три роки. Хіп-хоп ком’юніті стає на сторону Обрі, та навіть канадський політик Норман Келлі заявляє, що Міллу більше на раді в Канаді.


Дрейк першим випускає діс на Мік Мілла, де глузує з того, що він найслабший емсі в сім’ї, натякаючи на першість Нікі Мінаж у хіп-хоп. Діс все ж таки не був таким розривним як гадав Дрейк, а Мік Мілл, не маючи часу на власний діс, відповів на нього твітом: “М’який як дитячий лосьйон” та “Я можу сказати, що це точно Дрейк писав сам” (= “якщо Дрейк пише без гоустрайтерів – виходить хєрня”). 

Дрейк не збавив обертів та випустив другий діс, де вже проходиться по Міллу жорсткіше, глузуючи з його показових гангстерських витівок. Цього разу Мілл не мовчить, а випускає “Wanna Know”, де під роздачу потрапив не тільки Дрейк, а вся індустрія, звинувачена Міком у фейковості. Звісно тусовка знов за канадця. Коли Ice Cube в інтерв’ю The Daily Beast заявив про перемогу Дрейка у біфі, здавалось що кар’єра Мік Мілла зруйнована.


Третій альбом Мік Мілла ”Wins and Losses” у 2017 році високо оцінюють критики, але його продажі жахливі. Причина – відсутність підтримки колег через біф з Дрейком та проблеми з законом, які обмежують виїзди в тури (В Штатах тури – важлива складова промо релізу). 

Треба якось виправляти ситуацію, тому Мік Мілл… знову порушує домашній арешт, який тягнеться в нього ще з 2008 року. Мік влаштовує бійку в аеропорті Сент-Луїса та перевищує швидкість на мотоциклі. Під час слідства адвокат Мілла розповідає, що суддя вимагала від репера розірвати контракт з лейблом і працювати з її другом-менеджером з Філадельфії, а також передати їй привіт в одному з куплетів. Не дивлячись на це, репер знову отримує строк у в’язниці.

Це викликає обурення у музикантів, які запускають акцію “FreeMeekMill”, критикують американське правосуддя, та вимагають звільнення Міка. Зокрема, Jay-Z в своєму коментарі для New York Times звинувачує американську кримінальну систему у переслідуванні темношкірих, а комік Кевін Харт підтримує Міка під час судових засідань. Акція та підтримка зірок не була марною, репер виходить на свободу під заставу.


Перший подарунок Роберту після звільнення зробила його рідна команда Philadelphia 76 , яка зустріла його на гелікоптері, та відвезла на матч проти Miami Heat. Репера вітають гучними оваціями як глядачі, так і команда.


Для Мік Мілла починається нова сторінка у житті та творчості. Проблеми із законом позаду, а біф з Дрейком репер закінчує дуже ефектно, несподівано з’явившись на сцені під час бостонського концерту Дріззі.


2018-го Мік випускає свій четвертий та найуспішніший в кар’єрі альбом “Championships” і займає з ним першу сходинку у Billboard 200. Кульмінацією історії стає фіт з Дрейком “Going Bad”, що займає перше місце у Billboard та Apple Music (для Мік Мілла це дебют на першій сходинці).


Здається, Мік Мілл нарешті позбавився буремності, що заважала йому закріпитися в світовому реп-топі. Це мала б бути історія з хепі-ендом, але влітку репер сварився з Тревісом, а до цього в нього мав конфлікт із 6ix9ine. Чим закінчиться такий токсичний спосіб життя для артиста – прогнозувати важко. Так, реп – це завжди про competition і багато реперів продають свій реп через увагу до скандалів. Але Мік – той артист, за кого може говорити лише його музика. Немає сумніву, що саме проблеми із законом та постійні конфлікти та біфи з іншими артистами заважали Міку повністю сконцентруватися на репі. До того ж постійними інтригами й скандалами він привчив своїх фанів чекати нового інфоприводу, замість того, щоб просто слухати свій крутий реп. Саме за реп ми цінуємо Міка і впевнені, що, сконцентрувавшись лише на ньому, він нарешті здобуде те безкомпромісне визнання, якого вартий.




Текст: Ілля Коваленко
Редактор: Михайло Правильний
Оформлення: Влад Собран