Review Traffic. A$AP Rocky «LIVE.LOVE.A$AP»

Наш друг Микита – засновник сторінки Review Traffic продовжує ділитись на сторінках нашого порталу рецензіями та оглядами як на нові реп-релізи, так і на ті, що вже стали класикою.

Знаєте, що об’єднує Атланту, Х’юстон, Нью-Йорк та Мемфіс? Правильно: всі ці міста, а точніше культура звуку цих міст, вплинули на становлення такого унікального виконавця як Ракіма Маєрса, або A$AP Rocky. У далекому 2011 році, вийшов його перший мікстейп під назвою «LIVE.LOVE.A$AP». Сказати, що цей реліз став поворотним для самого Ракіма і успішним у плані комерції – нічого не сказати, адже «LLA» став справжнім символом нового саунду, який назавжди змінив індустрію та привів A$AP Rocky до статусу справжньої легенди.


Але на жаль, цей шедевр довгий час залишався поза стрімінговими платформами, що Rocky і вирішив виправити на десяту річницю виходу релізу. Тут відразу варто уточнити, що ця версія має кілька істотних відмінностей від оригіналу. По-перше, трохи інша обкладинка. Тут ми бачимо змінений дизайн у назві, а також червону пляму на обличчі Роккі. Ця пляма є відсиланням до покійного A$AP Yams, одного із засновників A$AP Mob, який мав таку ж пляму.

Ще на цій версії альбому відсутні такі треки як «Kissin Pink», «Purple Swag: Chapter 2» та «Out of This World». І якщо перші два були справедливо прибрані через не дуже якісне звучання, то за виключення з альбому останнього, я Ракіма засуджую; адже «Out Of This World» був, мабуть, моїм улюбленим треком на «LLA». Але натомість ми отримали «Sandman» і «Purple Swag» що робить цю версію навіть соліднішою за оригінал.


Отже, прологом до «LIVE.LOVE.A$AP» став «Palace», який відразу заряджає на прослуховування платівки і дає зрозуміти, що нам не доведеться слухати ніякої полеміки: тут на нас чекає тільки музична естетика, гедонізм та Гарлемська движуха

«Uh, goddamn, how real is this?

I know them Harlem niggas gon’ be feeling this

East Coast nigga, but how trill is this?

Still don’t give a shit, my ignorance is still a bliss»

Наступним іде всім відомий «Peso». Саме цей трек відкрив Ракіму шлях до великої сцени, і саме тут ми вперше почули:

«I be that pretty mothafucka, Harlem’s what I’m reppin»


Тут A$AP Rocky продовжує тему гедоністичного лайфстайлу, моди, естетики та драгів. Одним із хайлайтів цього треку, та й усього альбому, є ось ці рядки:

«Couple A, B, C’s, bad bitch, double D’s

Popping E, I don’t give a F, told you I’m a G

A.S.A.P., Stevie got it on his sleeve

But I got it on my chest, my nigga, this is what I breathe»

Тут він згадує A$AP Yams, у якого було татуювання «A$AP» на руці, в той час, як у самого Ракіма тег мобу набитий на грудях, адже «A$AP» – це більше ніж просто назва, це те, чим він дихає.

У контексті наступного треку «Bass» варто згадати про його продюсера Clams Casino, без якого в дискографії A$AP Rocky не було б таких треків як «Wassup», «LVL», «Demons» та інших.  Саме їхній тандем з Роккі створив такий надзвичайний триповий звук з елементами х’юстонського «chopped and screwed» саунду, який згодом став візитною карткою Ракіма. У «Bass» Clams нафарширував біт жирним басом і занизив голос Rocky у двох куплетах, від чого цей трек звучить хоч і дійсно вражаюче, проте все ж таки, на любителя.

Ну а далі ми чуємо бенгер і один із головних репрезентів A$AP Rocky «Wussup», який звучить просто богоподібно. Тут Ракім нам нагадує, хто він такий і звідки родом:

«I be that pretty mothafucka’, Harlem’s what I’m repping

Tell ’em quit the bitching, we gon’ make it in a second»


Трек звучить максимально гармонійно, кожен рядок плавно перетікає в наступний, і ти миттєво проймаєшся його вайбом та естетикою, ставлячи цей трек на повтор знову і знову.

«Brand New Guy» – це зухвалий масл-флекс від A$AP Rocky і ScHoolboy Q, які не залишають мокрого місця на агресивному треп-біті, що семплює трек Lil Waynе’а «John».


Одним із перших треків Роккі, що я колись чув був «Purple Swag». Тоді у мене не було підписки на музичну платформу, і я слухав усе те, що вдалося завантажити з інтернету, однак вже тоді я мав непоганий музичний смак, і цей трек назавжди став одним із моїх улюблених у дискографії Ракіма. Насамперед «Purple Swag» – це шатаут виконавцям з Х’юстона, якими надихався Rocky, і для яких напій purple drank, він же lean, є повноцінною частиною культури. Як каже сам виконавець, під час запису «Purple Swag», він був під травою і тією самою речовиною, через яку він почав бачити все навколо в рожевому кольорі: чому він і вирішив присвятити цей трек, говорячи про свою насолоду ефектами ліна.  До речі, тут взятий семпл Mike Jones «Still Tippin», а також семпл саундтреку з Мортал Комбат.


Наступний трек, «Get Lit» є продовженням того ж самого кодеїново-марихуанового вайбу, яким так упивається Rocky.

Далі йде «Trilla» з кайфовим laid-back бітом, що семплює «Friendship Train» від соул-групи The Undisputed Truth.  Тут гостьовими появами відзначилися два інших учасники Мобу – A$AP Nast та A$AP Twelvyy. Тут вони говорять про свій стиль і досягнення, де слід відзначити ось цей рядок:

«Wealth is in the mind, no pocket, if that’s the case, then I been paid» 

Rocky каже, що добробут – в умі, а не в кишені, тому він вже був багатий задовго до слави.


«Keep It G» – це чиловий трек із джазовим семплом Motherlode «Soft Shell». Тут A$AP Rocky дає повчання молодим типам, пояснюючи їм за «правила гри”. На фіті присутні Chace Infinite, колишній менеджер Рокі, та SpaceGhostPurrp, який також є продюсером цієї композиції.

Незважаючи на те, що сам Ракім є уродженцем Гарлема, найбільше він надихався саме культурою Х’юстона, чому він і присвятив трек «Houston Old Head». Тут він розповідає про свої движухи і конект з х’юстонськими типами, які допомогли йому багато зрозуміти:

«Life is just a bitch, a bitch is like a ho

Hoes want the money, but money come and goes

Friends turn to foes, and foes, they be fake

If you listen when ya old head talkin’, you’ll be straight»

Далі, в «Acid Drip» A$AP Rocky розповідає історію про дівчину від третьої особи, яка, покинувши вечірку, попрямувала додому і побачила хлопця із золотими грилзами, який курив траву, і якому, як підказує Роккі, їй не варто було довіряти; але коли той запропонував їй розділити з ним purple drank, вона не відмовилася і вони удвох пішли в кислотний тріп.

Наступним йде «Leaf», де гостьовою появою відзначилися Main Attrakionz. Тут Роккі висловлює свою огиду до «індустрійних рослин» і недалеких фанатів, «туристів» у музиці, які взагалі не знаються на культурі, а лише танцюють під всякий шлак. Також Ракім пропонує відїбатись усім тим, хто порівнює його стиль з іншими виконавцями:

«They say I sound like Andre mixed with Kanye, little bit of Max

A little bit of Wiz, little bit of that, little bit of this, get off my dick»

Але потім він каже, що йому в цілому на все це похуй, адже його поважають кореша на hood’i, а lean вирішує всі його проблеми.

«Roll One Up» – це саме те, про що я говорив на самому початку. Тут Rocky просто розповідає про те, що і як він курить, пропонуючи слухачеві відпочити та відчути його вайб.


А тепер настав час ще раз згадати про Clams Casino та історію його співпраці з Роккі. Так от, якось Clams почув музику A$AP Rocky в інтернеті, вона йому сподобалася, і він вирішив з ним зв’язатися. Але наскільки він був здивований, коли сам Rocky йому відповів, що Clams вже довгий час є його улюбленим продюсером, і він також прагне спільної роботи. І, як потім виявилось, Rocky ще давно записав трек на біт Clams’a без його відома. Проте, звучав він настільки файно, що вони вирішили нічого в ньому не міняти та додали як є на «LLA». А саме йдеться про передостанню композицію з альбому під назвою «Demons». Тут ми знов поринаємо в психоделічно-наркотичну атмосферу і спостерігаємо за трансляцією думок Ракіма.

Наприкінці цього треку він каже наступне:

«Im a hipster by heart, but I can tell you how the streets feel»

Тобто, хоч Роккі і виріс у гетто, і не з чуток знає що відбувається на вулицях, він все ж таки ніколи не був гангстером, і ніколи не прагнув когось пристрелити; все що його цікавило – це трава, мода та музика, чому він і вирішив присвятити своє життя.

«Sandman» – це справжній витвір мистецтва, просто cherry on top. Тут прекрасно все: від інструменталу Clams’a до флоу Rocky, який перетікає з плавного в прискорений, а приспів із елементами французької – просто бездоганний.


І, чесно кажучи, слухаючи цю версію альбому вперше, я навіть не подумав, що це новий трек Роккі, адже він ідеально відповідає концепції «LLA» й гармонійно поєднується з іншими композиціями на альбомі. Але факт залишається фактом, «Sandman» – це дійсно новий трек Ракіма, який був записаний зовсім нещодавно: що об’єктивно натякає нам на те, що Rocky все ще може робити той звук, який він робив у 2011 і, можливо, ми ще почуємо щось подібне на його майбутньому альбомі.

Звичайно, можна по-різному ставитися до творчості A$AP Rocky, але «LIVE.LOVE.A$AP» – це справжня класика нашого часу, та абсолютно унікальний experience, який магічно занурює слухача у музичний тріп з усією естетикою світу виконавця.

І якщо говорити про спадщину цієї платівки, то можна сміливо стверджувати: це той самий випадок, коли перший мікстейп виявляється нічим не гіршим за наступні сольні альбоми виконавця; що ще раз підкреслює талант Rocky, і ставить цей реліз у ряд найдивовижніших робіт 2010-х.

Оцінка: 9.2/10

Автор: Review Traffic.

banner2