Давай, експерт, навчи мене! Для чого нам музичні конференції?

Я працюю в музичній індустрії близько 10 років, але так і не зміг зрозуміти як артист може навчитися бути артистом. Поради, туторіали, музичні канали, майстер-класи – що вони можуть тобі розповісти? Як налаштувати таргет та написати прес-реліз – можливо. Але я ще жодного разу не почув про речі, які дійсно важливі, але про які не прийнято говорити.


Чому я пишу цю статтю?

16 жовтня я буду присутнім в якості модератора на URBAN MUSIC – конференції, організованої лейблом alyona alyona та Ванька Клименко і почуття в мене щодо цієї події неоднозначні. 

З одного боку, справа добра, гроші, що зароблять на фесті, підуть на благодійність (команда закупить музичні інструменти для дітей сиріт), а серед спікерів багато відомих імен і це дійсно ті люди, які мають значний доробок в індустрії, якої, разом з тим, ніби і нема.

З іншого ж – я боюся знову почути ті ж самі тези, які чую останні роки: «Артист має виробляти контент – бла-бла-бла-зі ЗМІ треба взаємодіяти ось так- бла-бла-бла-пісня це дуже важливо, але треба ще ви*бнутись і звернути на неї увагу-бла-бла». Що тут нового?

Так, це вже друга подібна конфа, так, команда ENKO топить за добру справу, так, нам ніби потрібні подібні заходи, але чи дійсно вони принесуть користь?

Коли ж я побачив розклад та теми лекцій і панельних дискусій – питань стало ще більше…

Дивні лекції на URBAN MUSIC

Наприклад, Ярмак буде читати лекцію під назвою «Музика з позицією». Мені дуже цікаво це почути. Лекція ж передбачає здобуття нових знань – Саня навчить мене мати власну позицію? Чи розкаже, наприклад, про історію опозиційного репу, починаючи з «фак да поліс»? Перше неможливо (мати позицію не вчать), друге я, при всій повазі до ораторських здібностей артиста, краще почитаю в інтернеті. 

Їдемо далі: Максим Сердюк (СЛУХ) розкаже як артисту «зачарувати ЗМІ». Серйозно? Тобто журналіст головного (так кажуть про СЛУХ) музичного порталу країни буде розказувати артистам як сподобатись його редакторам? Мені здається що ми втратили пару десятків потенційно крутих артистів, які почали орієнтуватись на профільні ЗМІ (їм досі здається, що в Україні поява в ЗМІ монетизується та дає приріст аудиторії) саме через такі поради. Тому що артист дивиться що публікує СЛУХ, або Rap.ua і починає робити щось схоже на героїв цих видань. На виході маємо вторинну блювоту, яка може і потрапить кудись, але слухати це ніхто не буде (я вірю, що музика все ще для того, щоб її слухали). 


Ваньок Клименко не оголосив яку лекцію буде читати, але якщо там про етнокод – я буду голосно сміятись на всю залу. Обіцяю.

Дмитро Сидоренко (Atlas Weekend) розкаже про фестивальну культуру України та  «Як артисту заявити про себе на весь світ». Якщо хоч один артист після цього заявить про себе на весь світ і скаже, що йому допомогла саме ця лекція, я кину музичну журналістику. 


Нащо ж я туди йду?

Я скептик і буду радий переконатися в тому, що конференції з музичної індустрії – це те ж саме, що коучінг, мотиваційна література на фільми на кшталт «Секрет». Ще більш радий я буду, якщо на конфі буде дійсно важлива інформація, яка допоможе молодим артистам краще зрозуміти нашу багатостраждальну індустрію. 

А ще мені хочеться задати кожному зі спікерів ті питання, на які не звикли відповідати та які, як правило, замовчуються функціонерами. Мені є що спитати і у Ярмака і у Михайла Ясинського (продюсер Полякової та Джері Хейл) і у Ванька і у Альони.

А ще після конфи в Атласі буде афтепаті – я люблю афтепаті.Взагалі ж історія цікава, квитки дешеві, а обсудити після буде багато чого. Це не рекламний пост (хоча як ви це перевірите?), але закінчую його закликом прийти та підтвердити або спростувати мої слова на місці.

Текст: Михайло Правильний