5 причин переходити на Spotify — лідируючий стримінг-сервіс, який запрацював в Україні

14 липня в Україні запрацював Spotify — стримінг-сервіс №1 у світі, яким користуються понад 280 млн слухачів. З них щомісяця підписку сплачують 130 млн (для порівняння — найближчий конкурент на ринку, Apple Music, може похвастатись лише 60 млн юзерів).

Що це таке і навіщо на нього переходити? Розповідаємо у 5 пунктах.

1. Система рекомендацій майбутнього

Spotify — наче твій бро. Щотижня він ділиться крутою музикою, про яку ти ще не знаєш, але яка тобі має сподобатися. Шведська компанія вкладає чимало коштів у розробку та тюнінг нейромережі, яка вивчає пошукову історію юзера та завдяки внутрішній системі ранжування музики на десятки піджанрів (лише на хіп-хоп у Spotify відведено близко 50 різних категорій) компілює підбірки, де звучить музика, схожа до тієї, якій ти ставиш лайки. Логіка проста: що довше ти користуєшся Spotify, тим краще система тебе “вивчає” і тим влучніші її знахідки.


Українцям, щоправда, варто запастись терпінням і дати системі час відкалібруватися локально та вивчити вподобання саме українських слухачів. 

2. Там є Rap Caviar — головний реп-плейлист світу

Власні плейлисти є у кожної платформи, але якщо обрати у репі один, який найактивніше запалював зірок та вирізнявся винятковою експертизою, це буде Rap Caviar, який виходить саме на Spotify.

Це регулярно оновлюваний плейлист, який одним зі своїх завдань вбачає відкриття нових імен. Наприклад, фрешменом цього тижня на “кавіарі” став StaySolidRocky. Чули про такого раніше? Так отож.

Оскільки на плейлист підписано 10 мільйонів користувачів Spotify, він відіграє чималу роль у формуванні нових трендів. Ба більше: кілька років тому на хвилі хайпу саундклауд-репу видання Vulture називало Rap Caviar найвпливовішим плейлистом музичної індустрії.



3. Підпишись на улюблених артистів — і отримуй повідомлення про їх нові релізи та концерти

Так, ми досі живемо у пост-ковідному світі, де згадка про концерти викликає у читача лише сумну посмішку, але коли світ повернеться до норми, ця функція Spotify суттєво спростить гастрольний моніторинг. Що вже говорити про повідомлення щодо нових релізів улюблених виконавців. Так безперечно простіше жити, аніж щоп’ятниці гортати довжелезну стрічку нових дропів і видивлятися серед купи нецікавого музла щось до душі.  

4. Відкрита статистика стримінгу

Трохи задротська функція, але цікава: Spotify показує кількість прослуховувань кожного треку. Тож можна влаштовувати власні дослідження формату “Наскільки гурт Грибы по прослуховуванням випереджає Grebz?” Звісно ж, про універсальний моніторинг ринку онлайн-прослуховувань у даному випадку говорити не можна, бо вибірка йде лише по одному сервісу, але оскільки йде мова про найбільш популярний стримінг-майданчик світу, певні висновки він все ж таки робити дозволяє.


Статистика виводиться лише для треків, які набрали щонайменше 1000 прослуховувань.

5. Перший місяць — безкоштовно

З тебе ніхто не візьме гроші за тестування Spotify. Перший місяць користування коштує нуль гривень нуль копійок. 


Якщо захочеш лишитися на цьому майданчику, розцінки такі:

— за один аккаунт / міс — $4,99;

— підписка на два аккаунти — $6,49;

— сімейна передплата — $7,99;



Можна користуватися сервісом і безкоштовно, але доведеться миритись з рядом обмежень. Бітрейт треків буде обмежено якістю 128 kbps. Раз на 10-15 хвилин між треками вилазитиме аудіореклама. А в альбомах та плейлистах ти не зможеш увімкнути конкретний трек — вони будуть програватися у довільному порядку.

Ми не згадали твою улюблену фічу? Повідом про це, надіславши комментар в інстаграм rap.ua.