Афіша

Приєднуйтесь до нас!

Новини
13 декабря 2017, 18:36

Альбому Денні Дельти «При5» виповнився рік. Детально розбираємо рими та панчлайни кожного треку

Рівно один рік минув із моменту виходу альбому «При5» від Дельти. 9 місяців я виношував ідею детального огляду цього релізу і, нарешті, родив. У цій статті буде детально розглянуто як римує Дельта, як будує свої рядки і який сенс він вкладає в панчі. Огляд суб`єктивний, тому описуватиму усе так, як  я зрозумів. Let’s go! 

Розділ 1. Рими

«При5»

Титульним треком альбому є «При5». Для початку давайте розглянемо рими і прийоми римування цієї композиції. Класифікуватиму таким чином:

Жовтий колір – розбиття (зазвичай на основі співзвуччя)

Червоний колір – співзвуччя

Зелений колір – подвійна рима, даблрайм (зазвичай на основі співзвуччя)

Синій колір – потрійна рима, триплрайм (зазвичай на основі співзвуччя)

Рожевий колір – квадрат

Сірий колір – дієслівна рима 

"Перемагає природа завжди!", - кричало крізь асфальт стебло.
Фразу навколо поширював вітер, що в грудях приніс тепло.
Прилавки повні харчів, а за склом псу залишається їсти блох.
Чути лиш лязгіт щелеп в тиші і політ сотень істин в лоб,
Ніби ти - малюк без каски на передовій.
Як набридлива та сука, нюх мене довів,
Де лишилися руїни посеред дубів,
Де відчуваєш більше, аніж 100 годин в добі,
Відчуваєш більше, аніж націю в собі...
Я нервово і рвучно у протигаз сопів,
Коли побачив, що людина - це жменя зубів,
Стоячи від неї навіть не за крок, за пів!..
Тотальний мир порушує лише пташина бійка
За насіння, що лежить в гнилих кислотних олімпійках,
Які виїдали очі, наче в падалі круки.
Можна уявити все тепер, та не дотик руки.
Час спепелив ці Помпеї, тому і все в золі.
Порожня пляшка горілки, а поряд - інсулін,
Знайомий погляд із фото, та зовсім інший він,
Коли ти знаєш, що ці очі більше не живі...
Неначе рани ножові, кровоточать іржою потріскані стіни...
Місто безлюдне, та тут поселилися сім'ї силуетів з тіней,
Що забили на церкву. Сигналу не ловлять антени-хрести.
Певно, духовні борги наш господній провайдер усе ж не простив.

Як легко плани складні перекреслити одним олівцем простим!..
Тут завжди людей садили, та не для того, аби рости.
Світом далі править зелень. Та, що має запах.
Дощі замість хетів, а громи хай будуть сабом!
Такий спокій, якому б піддався Йожеф Сабо,
Заколихує. Прощаюсь з днем я тихим сапом...
Приспів:
Кричав у пошуках людей, аж поки не охрип я...
Лу - це моя Прип'ять.
Кричав у пошуках людей, аж поки не охрип я...
Лемберг - це моя Прип'ять.
Кричав у пошуках людей, аж поки не охрип я...
Новік - це моя Прип'ять.
Щоранку вирушаю, як сталкер, у цей "бед тріп", яу!
Вкраїна - це моя Прип'ять.
Кричав у пошуках людей, аж поки не охрип я...
Станіславів - це моя Прип'ять.
Кричав у пошуках людей, аж поки не охрип я...
Тернопіль - це моя Прип'ять.
Кричав у пошуках людей, аж поки не охрип я...
Київ - це моя Прип'ять.
Щоранку вирушаю, як сталкер, у цей "бед тріп", яу!
Вкраїна - це моя Прип'ять.
Кричав у пошуках людей, аж поки не охрип я...
Дрогобич - це моя Прип'ять.
Кричав у пошуках людей, аж поки не охрип я...
Чернівці - це моя Прип'ять.
Кричав у пошуках людей, аж поки не охрип я...
Рівне - це моя Прип'ять.
Щоранку вирушаю, як сталкер, у цей "бед тріп", яу!
Вкраїна - це моя Прип'ять.

Кількість рядків – 30 (куплет) + 24 (приспів) = 54 рядки

Кількість рим (з урахуванням 2 рядка – 1 рима):

  1. Без урахування  внутрішніх – 27
  2. Враховуючи внутрішні (3) – 30 

Розгляньте рими треку «При5» у відсотковому відношенні. Зауважую, що у приспіві я розглядав лише дві рими: «охрип я – Прип`ять», «тріп, яу! – Прип`ять»:   

 

Основним прийомом римування в треці «При5» є співзвуччя (55%). Далі йде розбиття (30%), квадрати (10%) і даблрайми (5%). Тобто трек «При5» на 90% складається зі складних рим. Варто зазначити, що Дельта у куплеті й приспіві використовує парне римування (ААББ).

«Тіло»

Одна із найсильніших робіт Дельти за декілька років. І хоч трек повністю просякнутий легким декадансом, не можна його назвати повністю ліричним. Дениса непокоїть затишшя в своєму житті, рутинна буденність, і навіть музичні вподобання молодого покоління.

Давайте розглянемо рими і прийоми римування цієї композиції: 

Вранці стояв, ніби "Вартова Башта", коли постукали Свідки Єгови
Ідіть до біса у пошуках Бога! Думаю, там і знайдете його ви! 
Півночі, як пуссі, вилизував текст на новий біт, що настукав Рокстеді
Аби підкорити собі разом форму і зміст, тому ліг десь о третій...
За стіною достукатися намагались до суки за вм'ятини в "Смарті"
Та про колишнього мріяла і про "ДеЛоріан", щоби вшитись, як з Марті... 
Та найгучніше я чув те, що стукає серце, неначе тенісний м'ячик
А значить - я наче живий... Наче, наче, наче... 
У відкрите вікно закрадалася золота осінь, на фоні - "Голді" Роккі
Шпана по колу пускала відкрито "мері джейн", їм по 15 років... 
Пиздять про відкриту свідомість, та пруться від того, що зібрало "лайки"
Хоч і давно відкрив Колумб Америку, реп не заходить тут без балалайки
Зачинений в хаті, в країні, в собі, не пишу я відкритих листів... 
Натираю ретельно вже другий кросівок, стабільно, щоб він аж блистів
Вранці я очі відкрив, і яким би не був він, та новий день побачив,
А значить - я наче живий... Наче, наче, наче... 
Рік іде двадцять восьмий, виглядаю на двадцять, почуваюсь на сорок
Мене ривками понесло торнадо думок, ховаю лице, як Зорро
Ховаю зуби криві і зламаний ніс, але не сором
По той бік вулиці життя іде, я побачив периферійним зором... 
Завмерли рухи, завмерли блоки, тільки іде мова
І з нею світ іде під три чорти... "Та у пеклі ми грітися не дамо вам!"... 
Якось і справи ідуть, і хоч вони не цікаві Осадчій
Та значить - я наче живий...  Наче, наче, наче... 
Тинятися бажання не відіб'є морок, я в пам'яті проект району зліпив
Відбив по п'ятюні у чорному людям, впізнав би їх, навіть якби був сліпим
Всі ми - відбиті типи, яким подавай травку, кеси і піськи
В повній пітьмі цих дворів не впаду, хіба що на груз, але не "Каспійський". 
І щоби не були відбиті нирки, іноді варто відбитись від рук
Посеред кентів ватаги пам'ятати, що тільки ти сам - найкращий твій друг
І я відбиваюсь у вітрині букмекерів на фоні анонсів матчів, 
А значить - я наче живий...  Наче, наче, наче... 
Приспів:
Банда кричить, ніби кинута в пекельний чан... 
Я не відчуваю нічого
Тиша - разюча, як ратуші дзвони... 
Я не відчуваю нічого
До мене ніжно торкається гарне дівча... 
Я не відчуваю нічого
До мене тижнями ніхто не дзвонить... 
Але я не відчуваю нічого
Банда кричить, ніби від смерті у кількох метрах... 
Я не відчуваю нічого
Гарматним залпом оглушує тиша... 
Я не відчуваю нічого
Стискаю чимдуж її засмаглі бедра... 
Я не відчуваю нічого
Мені тижнями ніхто не пише... 
Але я не відчуваю нічого.

Кількість рядків – 32 (куплет) + 16 (приспів) = 48 рядків

Кількість рим (з урахуванням 2 рядка – 1 рима)  – 20 рим. Зауважую, що у приспіві я не розглядав повтор «я не відчуваю нічого»: 

Основним прийомом римування в треці «Тіло» є співзвуччя (60%). Далі йде розбиття (25%), даблрайми (10%) і квадрати (5%). Тобто трек «Тіло» на 95% складається зі складних рим. Варто зазначити, що Дельта у куплеті використовує парне римування (ААББ), а в приспіві – перехресне (АБАБ). 

«Катеначо» за уч. Дядя Вова, Asquette, Freel

Приспів:

Ми завжди приходимо за чим хочемо й беремо!
Нам потрібно іще, іще, іще перемог!
Ми завжди приходимо за чим хочемо й беремо!
Нам потрібно іще, іще, іще перемог!
 

Дельта:
Райони, де жовтих карток пацанка мала тонну.
Тут забивають руками, та не як Марадона.
І не від фаєрів диму густющі хмари вдома.
Вночі стінка перед тобою? Кому проб'ють вже відомо.
Будую рими, щоб в Серії А були одні "Лаціо",
Без манікюру несу серце Тотті вам на таці, йоу!
Травмуємо психіку за честь краю, не за овації.
Граємо головою, привіт Матерацці!
Фак'ю зовсім не старим сеньйорам, що міняли клуби,
Стелившись під кожного піжона, ніби Дженаро Гаттузо,
Ні, не для них ми немов з пира лупим
У дев'ятку людей, що під сценою на тусах!
 

Дядя Вова:
Мій реп скандальний, ніби Балотеллі,
Наробить жару тут, ніби ми всі в котельні.
Я молодий, та запевняю, що надовго в грі,
Із молодих у лідери, називай мене Т'єрі Анрі.
Ще трохи часу й Дядя Вова у всіх на слуху,
Я ж, ніби Барселона, вигравав тисячі раз всуху.
Один невдалий вибір зіпсував статистику,
Та це не значить на подальші кубки мені тиснуть хуй.
Як діла в старої школи
Досі піняться вуста після нових треків Вови Пашкова
Та заспокойтеся і попийте валер'янки, 
Ваше місце десь на банці замість Жеки Коноплянки.
Всі по місцям, моя комадна з Луцька робить вітер
Наш стадіон - це вулиці, де купи наших літер
В вухах простих пациків, що не беруть на понт,
Бо ми завжди приходимо за чим хочем, і беремо.
 

Asquette:
Тільки би ватра у грози не гасла...
Кажуть, так то житуха картата, як рози "Ньюкасла".
То побавиться, то пробиває зразу в хід з порогу
В рідному домі, де мрії валяться, як "Хіллсборо".
Де мода, гонор - в кедах, мораль і душа - в вітровках,
Де під цілодобовим не латералі лежать на бровках,
Де люди в долі власній довіку мусолять шось, тому
Спалахують і гаснуть, як зіги на сорок шостому.
Систему скільки б не хєрив - то до боженьки в небеса,
"Енфілд" тільки по тєліку, тут кожен за себе сам,
Тому вогні за пазуху, вогні в очі й до перемог.
Ми завжди приходимо, за чим хочем і беремо

.
Freel:
В світі існують речі вищі на рівні, ба навіть вищі на щаблі
Що важливіше за бакси і гривні, ща розкажу, ща-ща блін!.. 
Десь за іржавими, за гаражами є пустир, десять на сорок
«Ма, ну будь ласка, відпусти, ми з сусіднім подвір'ям там граємо скоро

Ми того тижня програли, я грав, як Дель П`єро, але ревів, як П'єро... 
Значить сьогодні ми із пацанами ще перемог собі заберемо
Нашому кіперу голову ліктем розбили тоді, на секундочку
Помсти кривавої просять серця - всі, сука, камери й шлуночки

Хтось за останнє удавиться, а я хотів окуляри, як в Едгара Давідса
Чиїсь бажання в мішок не помістяться а я на кєди збирав пару місяців. 
В них шипована підошва, справжній поліуретан
І нехай весь світ підожде, в них на полі я літав! 

Вони злякалися і не прийшли - значить, технічна поразка.
скільки минуло, а в шафі і досі стоять кеди дитячі потаскані.
Зараз на полі нічого крім бруду і пилу, там лиш помийка і тиша,
Але колись ми вернемось і з пиру завалим по вікнам, так, як раніше.

Кількість рядків – 12 (Дельта) + 16(Дядя Вова) + 12 (Asquette) + 16 (Freel) + 4 (приспів) = 60 рядків

Кількість рим (з урахуванням 2 рядка – 1 рима)  – 2 рими (приспів) + 6 (Дельта) + 8 (Дядя Вова) + 6 (Asquette) +  14 (Freel) = 36 рим

З-поміж усіх виконавців, на цьому треці складніше за всіх римує Asquette, використовуючи триплрайми, даблрайм і розбиття.  За конструкцією не менш цікавим виглядає Freel, використовуючи внутрішні рими. Дельта у своїй манері використовує розбиття, які майже завжди становлять третину його рим. Давайте детальніше розглянемо їх: 

Основним прийомом римування Дельти в треці «Катеначо» є розбиття (50%). Далі йде співзвуччя (33%), даблрайм (17%). Тобто парт Дениса на треці «Катеначо» на 100% складається зі складних рим, що підтверджує його майстерність. Варто зазначити, що Дельта у куплеті використовує парне римування (ААББ) і перехресне (АБАБ) у останній строфі. 

«Групі»

Інтимна лірика від Дельти, в якій Денні розповідає про усі тонкощі та особливості його короткочасних відносин із протилежною статю. «Коротку ніч запам'ятаємо ми на довгі роки» − це рядок, яким можна повністю описати цей трек. Давайте розглянемо як римує Дельта і чи нехтує він смисловим навантаженням аби зробити свої рими складнішими:  

Весь вечір у сірому натовпі пасу на її бутті...
Вона заручена з кимось, та я введу так нахабно, як Путін.
І нехай доживає там віку з кимось в радості і скруті,
Між нами тваринний потяг, бо тіні предків не забуті.
Ти - ласий шмат, який паци їдять очима,
Та рибка клюне на мене, худого хробака Джима.
Не забуде мій корінь, як у тексті в Шима.
Посеред душного пекла інакше не можна, і ми грішим, а!
Мовчки граємо у гру, в якій ти - моя групі...
Я обережний у словах, та мої рухи - грубі.
Учень старої школи, я розвів тебе, як "Yupi",
І пофіг, як ти поясниш коханому свому про усі укуси на дупі!
Знаю, що ми обоє втомилися жити в мережах,
І ти сяєш, вільна від павутини твоїх мережив...
Кажемо, ніби-то так щасливі, але підло брешем.
Такі ночі - це єдине що пре ще.
 

Приспів:
Я попрошу в тебе пуссі, а не руки.
Я попрошу в тебе пуссі, а не руки.
Коротку ніч запам'ятаємо ми на довгі роки.
Коротку ніч запам'ятаємо ми на довгі роки.
 

Куплет:
В оточенні страху й бажання знаходимось на межі,
Серця горять, ніби до ребер приставили нам ножі,
Стріляєм поглядами, а у кулях - 9 грам душі...
Руки, ніжно її душіть!..
Як Мікеланджело, вирізблюю тонко рельєфи вигинів.
Важкі думки про завтра сміливо ти викинь і
Про мої брудні штучки точно не розкаже "Wiki", ні,
Збуджує більше те, що район усе бачить у вікні...
Фанатію від білої шкіри твоєї, ніби я з три К (ККК),
Зачарую тебе без цитат Жадана я і Іздрика.
Зовсім не стар, хоч і страшний, як Рінго,
Та хочеш, щоб тобі у ротик запхав я наскрізь мокрі стрінги...
Слина, шрами, піт... Від тертя іскор спалах.
Ляпас, ляпас, слід... На повторі Ейсапа Роккі "A.L.L.A.".
Вода, пар, лід... Ліжко - як на гідравліці "імпала".
Біль, кайф, зліт... І я знявся, поки ти ще спала.

Кількість рядків – 16 (куплет) + 4 (приспів) + 16 (куплет) = 36 рядків

Кількість рим (з урахуванням 2 рядка – 1 рима)  – 20 рим.

Основним прийомом римування в треці «Групі» є співзвуччя (60%). Далі йде розбиття (25%), даблрайми (5%) і квадрати (10%). Тобто трек «Групі» на 90% складається зі складних рим. Варто зазначити, що два квадрати Дельта вжив для внутрішньої рими, тому це не так «смертельно», якби Денис використав їх для звичайної рими. Як бачимо, в треці гармонійно поєднані складні рими і цікаві мовні обороти і порівняння. 

«В`язень кімнат»

В цій композиції бадьорий біт під який не дуже бадьорий Дельта читає про не дуже бадьорі речі. Денис описує рутину своїх буднів, які чомусь все більше просякнуті меланхолією. Дельта спростовує важливість такого людського почуття як кохання і, можливо, цілком усвідомлює те, що «ніщо не вічне». Важливу роль у треці відіграє хронотоп кімнати. Цілком можливо, що під ним завуальована самотність, простір, в якому Дельта відкривається для написання нових пісень. Давайте розглянемо рими і прийоми римування цього треку: 

Я жив минулим, помер минулим для когось, хто перегорів. Купа справ - це все, що лишив я день такий чорний-чорний, як Абубакар.
І даху поїхати стало простіше, коли є колеса і Bla-Bla Car.
Засинає лінивець із першими півнями - так я святкую день бабака,
Пробубнівши молитву від батька, де замість "амінь!" - "У всьому винні баби, Карл!"


Полюбити когось? Я - не Мазох! І знайду сотню відмазок,
Аби пані не побачила ніколи наживо вдруге моїх двох масок.
І від солідних сук, як Алла Мазур, я тупо впаду на масу,
Навіть якщо вони п'яні почнуть діставати вже не землі груби з-за пазух...


У стінах своїх келій сцяв на мораль, як R. Kelly...
Закрутив, та не гелік, вдихнув смішне, та не гелій...
І махнув зі скелі вниз, бо на хребет стелі тиск
Розчавив кожен вже мій спинний диск, ніби альбоми усі гурту "Kiss"!..


Так довго втікав, що не відчуваю ніг, неначе людина в візку,
До екранів прилип, із реальності змився, як просто сліди на піску.
Холоднокровно навчився стріляти очима в потилиці, але без куль...
З балкону із писком запухшим я пацам в спортивках кидаю фізкульт!
 

Приспів:
У дні пасмурні і ясні кімнати в'язні
Пишуть поглядами на стелі, білій, як сніг.
У дні пасмурні і ясні кімнати в'язні
Пишуть поглядами не для блогів, не для ЗМІ. 
У дні пасмурні і ясні кімнати в'язні
Пишуть поглядами на стелі, білій, як сніг.
У дні пасмурні і ясні кімнати в'язні
Пишуть твори. Їх прочитати я зміг.
 

Куплет:
Купа справ - це все, що лишив я день такий чорний-чорний, як Бакарі Санья.
На дні тихо заліг, хоча стільки вершин егоїзму уже покорив сам я.
Тепер Меттью МакКонахі і Колін Фаррелл - єдина моя сім'я...
Аркуш новий життя вирвав - зім'яв, ще один вирвав - зім'яв...


Тому літопис мій - це лише брошура! Зі сцени плюю матами в руках із "шуром",
Авжеж, недопитим не лишу ром, з бомжем під магазом, беззубим, як Шура...
Осінь, ніч, місто, доза, бухло холодне у склі.
Блюєш на кросівки і страшну суку, ту, що не потрапить у кліп.


Я жив минулим, помер минулим для когось, хто перегорів,
Бо ніщо не вічне, навіть невезіння і зорі оті, що вгорі,
Але у серці засіла тривога, неначе від співу церковних хорів.
 

Кількість рядків – 16 (куплет) + 8 (приспів) + 12 (куплет) = 36 рядків

Кількість рим (з урахуванням 2 рядка – 1 рима)  – 27 рим.

Основним прийомом римування в треці «В`язень кімнат» є співзвуччя (60%). Далі йде розбиття (28%), даблрайми (8%) і квадрати (4%). Тобто трек «В`язень кімнат» на 96% складається зі складних рим. Варто зазначити, що приспів цієї композиції один із найтехнічніших у плані побудови рим. 

«Фреш» за уч. PVRVNXID

Чілловий репрезент від Дельти та Параноїда вийшов досить контрасним. Впевнений флоу першого і заспокійливо-розслаблений речитатив другого – це більш схоже не на фреш, а на мохіто, де за складом Денис − це ром, а Параноїд – тягнуча м`ята. Давайте розглянемо як хлопці наримували у цьому треці: 

Дельта:

Люблю, коли посиденьки переростають в полежанки,
І до Жанки приходять ще колежанки...
Пар валить з-під шапки-вушанки і з-під кожуха,
Коли з'являються суки, яких іще не жухав...


На них рижуха, що манить чорних ворон.
Пенсіонерки палять відьом всім двором,
А ті їдять серця без хліба, запивають кров'ю ром.
А ті їдять серця без хліба, запивають кров'ю ром.


Та ми - азартні плеяз із ростеру "Oklahoma Thunder"!
Хата-притон, притон-хата, по колах, як Данте.
Пекло, повне чортяк пишномовних і гарячих штучок - там, де
Чекають пожежників Бредбері, наш фантастичний тандем!


Очима прикуті ми до грудей, бухлом печінка скльована,
Несемо священний вогонь до людей, і від цього кльово нам.
Ікла не лише в тигра - Стокера читаємо, а не Льова нам.
Віза в рай давно анульована

.
Таке життя, повір, ні, ми не в образі.
Ісус сумно споглядає з образів...
Незламні піддаються анафемі 13 разів,
Від цього суки мироточать, мокрі до трусів.


Приспів:

В грудях горить реактор, потужний, як в Тоні.
І ми січемо, як мутити люті двіжі.
Стрибай до стелі, сьогодні люста - то німб!
Живемо в холоді, тому і завжди свіжі.

PVRVNXID:

На моїй шиї помада,
Реп чорно-білий, як панда,
Одяг all black тільки "Carhartt",
Сучки в тканині від "Prada"


Палять на мене, говорять - не правда,
Все, що він робить - це той самий андер,
Але відчуваю себе, ніби Данте,
Який відкриває для себе Атланту.


Що це забруднює тут мою "фанту"?
Свіжий, на стилі, швидкий, як "Gallardo"!
Сніжить зображення 25 кадром,
Так ніжно лягає під звуки Wu-Tang-a...


Молодий ніггер у свіжому bando
Вирішує стати новим SpaceGhostPurrp-ом.
Життя пов'язати із бісовим трепом,
Тут молодий Спайді і Дельта Каратель.


Ми свіжі - вічно молоді і під снігом,
Виною всьому ніздрі - безневинний мій ніггер.
Ти дай мені звук, як в Zaytoven-f Zigi,
Я покажу твоїм сукам, що таке справжня свіжість!

Кількість рядків – 20 (Дельта) + 4 (приспів) + 20 (Параноїд) = 44 рядка

Кількість рим (з урахуванням 2 рядка – 1 рима)  – 25 рим. Варто зазначити що в 4 строфі Параноїда відсутня одна рима через те, що він використав римування ААБВ. Дельта у куплеті використовує перехресне римування (АБАБ).

Основним прийомом римування в треці «Фреш» є співзвуччя (53%). Далі йде розбиття (34%), і квадрати (13%). Тобто трек «В`язень кімнат» на 87% складається зі складних рим. Варто зазначити, що риму «в образі – образи» я розглядав як квадрат. 

«Т» за уч. Рома Майк

Ще одна інтимна лірика від Дениса, в якій немає нічого зайвого. Рома Майк, який залетів на приспів дуже вдало підкреслив атмосферу треку. Проте головною відмінністю між оповіддю в «Групі» і «Т» − цей трек адресований конкретній особі, з якою в Дениса «сюжет заплутаний». Давайте розглянемо які ж рими використовує Дельта в цьому треці: 

Дельта:

Як Могилевська, біт гладкий, о третій ночі постіль м'ята.
Весь вечір морду обпалював ром, тепер язик лоскоче м'ята.
Поряд сука струнка, але повна бажання, однак не охоче я там.
Прагну втекти, бо мене переслідують, як добермани, твої оченята.


Вибухнути миті кожної можу, похуй в скількох запал пар помер!
Досі готовий вбивати принципи всі за твій запах, ніби парфумер!
До кипіння доведені слова-вода - це лише пар тепер...
Я відчепився від тебе, та все ж не пішов чіпляти у бар ТП.


В цій дірі накривають щоночі смог хати,
Як накривають про білизну твої спогади.
Масакра емоцій! В голові мов Хатинь!
Пересохло в горлі, а непоряд мокра ти...


Забудь про світле майбутнє, пірни у темну ніч!
Схоплю у ліжку тебе, золотко, неначе снітч!
Гіпнотизую поглядом під надритмічний глітч
І вип'ю залпом усю кров, забравши коси з пліч.
 

Рома Майк:
Серед голої темноти
Волого заплелись роти.
Ми ніби зі смертю на ти...
Часові віку вкороти!

Дельта:

Відьомський шабаш на зйомній треп-хаті... Скільки прокльонів від лярв я чув!
Коли в минуле я там поринав, прямо на дивані, між в'ялих чух!..
Лише зі мною ти щаслива будеш, наспівує у голові Яремчук.
Посеред блуду босоніж я подумки до тебе яром мчу...


Сюжет заплутаний, як після сексу коси, та не вини Гая Річі.
Всі пекла кола по колу проходжу, аби відшукати мою Беатріче!
І в лабіринті живому з конопель ще вірю, що дзвінко мене покличеш,
Адже плював тобі в ротик не раз, але не в обличчя...


Постійно бився з вітряками і в сервант писав.
Якщо я і герой - то тільки лиш Сервантеса!
В тому, що живу у мріях, винуватий сам...
Давай спетляємо із туси, якщо ти за!


Буду німим, ніби той Чаплін-партизан,
Мовчання - золото, що в дар несу, як Бальтазар,
Бо любові не купиш за красномовний базар...
Гаддемн! Я хочу тебе зараз...

Кількість рядків – 16(куплет) + 4 (приспів) + 16 (куплет) = 36 рядків

Кількість рим (з урахуванням 2 рядка – 1 рима)  – 18 рим.

Основним прийомом римування в треці «Т» є співзвуччя (55%). Далі йде розбиття (28%) і даблрайми (17%). Трек «Т» на 100% складається зі складних рим. Excellent!

«В найках»

Останній трек і останній бенгер на альбомі. Що цікаво: він так само тематичний як і «Катеначо».  Починаючи із серйозного треку «При5», Дельта вирішив закінчити все ж таки на позитивній ноті. Давайте розглянемо рими цієї композиції: 

Потягу у бік трендів з посмішкою рукою махнув.
Тепер вільний посеред поля, салют батькові Махну!
В дірявих "найках" листопадом вештаюся по багну,
Під капішон сховавши ніс, як у Джинобілі Ману!..


Перші ніколи не йдуть ні за ким, посеред фолловінгів це затям.
Мою куряву пацики в новеньких "yezee" щасливо вдихають в затяг!
Бейбо, твоя мама бачить розкидані "найки мої", та не бачить в зятях,
Бо в мене в шафі повно скелетів, але ще більше взуття!


Кроси не зрадять, тому на них я трачу.
Сліпо люблю їх, але цей вибір зрячий.
Фани Мирона родились в сорочці, я ж - в "huarache".
Якщо "найки" - живі, я наче живий. Наче, наче, наче...


Точно не для кислих сук у ванній зубних щітки дві.
Сховавши репась під підошву, я його несу братві
В парі чорний "air force", в парі блискучих пантер,
Я несу стиль для злющих бандер!..


Розбійник в день завозу, справжня гроза "секондів",
Я легко взую тебе і твоїх усіх кентів!
Розбійник в день завозу, справжня гроза "секондів",
Я легко взую тебе і твоїх усіх кентів!

Приспів:

СКР! СКР! СКР!
В живих "найках"...
СКР! СКР! СКР!
Їх шила голодна китайка...
СКР! СКР! СКР!
Безсмертні, як Дедпул...
СКР! СКР! СКР!
Літаю без "Red Bull"...

Кількість рядків – 20 (куплет) + 8 (приспів) = 28 рядка (едліби «скр!» зараховував як рядок)

Кількість рим (з урахуванням 2 рядка – 1 рима)  – 12 рим.

Основним прийомом римування в треці «В найках» є співзвуччя (83%). Далі йде квадрат (9%) і розбиття (8%). Трек «В найках» на 91% складається зі складних рим.

Маємо такі результати: 

З поданих вище діаграм, можна зробити висновок, що Дельта – один із кращих майстрів слова в Україні. Відсоткове відношення складних рим у Денні не падає нижче 87%. Дієслівні рими відсутні, а кількість квадратів усього альбому можна перерахувати на пальцях двох рук. І хоча Дельта не є великим прихильником даблраймів чи триплраймів (які на альбомі відсутні), він поціновує розбиття, які складають третину рим його альбому. Співзвуччя як різновид рими є проміжною ланкою між простими римами (квадрати, дієслівні рими) та складними (розбиття, даблрайми і т.д.).

Розділ 2. Панчлайни

Пояснення та огляд панчлайнів можна знайти на ресурсі Genius

Розділ 3. Думка автора

 

Альбом «При5» залишається одним із знакових в україномовному репі. Тут є все: і складні рими, і сильні панчі, і цікавий сторітелінг. Я виділив дві основні лінії:

  1. меланхолія, рутина і буденність Дельти
  2. стосунки із протилежною статтю

Від альбому сильно віє декадансом, хоча інколи Дельта намагається його розбавити, треки «Катеначо», «Фреш», «В найках» є тому прикладами.  Денис вдало передав настрій доби, настрій сьогодення, настрій багатьох молодих українських голів. Велика кількість людей зараз переживає не найкращі часи, тому такі настрої у багатьох людей присутні.

Дельта часто розмірковує над важливістю його справи, чи потрібно це іншим і чи є нагальна потреба залишатися «в грі». Яскраво змальовані переживання Дениса щодо його відносин із дівчиною, якій адресований трек «Т». Напевно, змальовувати почуття так, як Дельта, не може, поки що, ніхто в україномовному репі. Це не виглядає банально, це не виглядає «ванільно». 

Рекомендую Вам ще раз прослухати цю роботу і глибше осягнути її масштаб! Peace out!

Вадим Улановський (Капітан Смоллетт)

Опубликовано 13 декабря, 18:36